torsdag, januar 27, 2005

Åpent brev til Rune Eidset (Davids 3.)

Til min kjære venn, og sjef Rune Eidset: Jeg spurte deg en gang om du virkelig har et hjerte, men det ser jeg nå at du har. Du er jo tydeligvis oppriktig bekymret for meg, og mitt velbefinnende, siden du ikke vil gi meg permisjon fra min stilling som sykepleier i Bergen Kommune fordi det er for risikofyllt for meg å hjelp til her i Banda Aceh etter Tsunamien. Jeg er rørt.
Nå spør jeg deg heller: har du noen ryggrad? Jeg risikerer både liv, helse og arbeidskontrakt ved å reise ned hit, og du kan ikke ta risken med å gi meg perm? Og hva med dine uttalelser i media om meg? Kjenner du meg? På hvilket grunnlag kan du si: "Arbeidsgiver Rune Eidset mener Skirnisson vil bli en belastning for profesjonelle som arbeider i Asia... han tror ikke at David Skirnisson er godt nok forberedt på hva som venter han i Indonesia...jeg tror det kan bli utrolig tøft for ham, sier Eidset." (Sitat fra BA: http://www.ba.no/nyheter/urix/flodbolgen/article1396645.ece)"
Jeg vet du kan svare meg ved å vise til en paragraf eller to, men i mine oyne er og blir du en hypokrat. Både fordi at du i din stilling kan gjøre noe for å hjelpe og støtte, men velger heller å redde ditt eget skinn (som den gangen du nektet oss å vaksinere pasientene våre, mens du samtidig ber oss komme ned til bydelsadministrasjonen for å vaksinere dere), og fordi du stoler mer på papir enn på folk. Sitat fra den første og enste gangen jeg traff deg Rune: "Jeg syns permisjonssøknaden din kommer lovlig sent". Hadde jeg visst om Tsunamien i november hadde jeg jo selfølgelig sørget for at permisjonssøknaden lå på pulten din før jul!
Jeg er ikke noen storforlangende fyr (du er hjertelig velkommen til en porsjon instant nudles ved teltet mitt her i Banda Aceh), men fra deg ville jeg likt å høre "lykke til", "stolt av deg", "ta vare på deg selv", "velkommen tilbake" og/eller "unnskyld for at jeg kalte deg en belastning, og takk for at du fant ryggraden min". Eller var det en annens ryggrad jeg nettopp plukket opp?
En godt nok forberedt hilsen fra Spl David Skirnisson, Banda Aceh

Etiketter: , , , ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

hvorfor ikke:)

10:10 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home